Z początkiem wiosennego sezonu 2014 r. podjęliśmy decyzję o całkowitej rezygnacji z możliwości dokonywania wpłat za wyjazd w autokarze.
Od początku działalności Stowarzyszenia zgodnie z regulaminem, poza niektórymi wyjątkami, opłaty za wyjazd należy dokonać w ciągu 2 dni roboczych od momentu zarezerwowania miejsc. Dotychczas nie respektowaliśmy wystarczająco tego zapisu wychodząc z założenia, że powinniśmy być bardziej elastyczni w stosunku do uczestników wyjazdu. Niestety takie podejście doprowadziło do pewnego rodzaju nadużyć oraz w sporadycznych przypadkach do bardzo niezręcznych sytuacji. Przeżyliśmy już sytuację kiedy na skutek rezygnacji z wyjazdu kilku osób, na kilkanaście godzin przed wyjazdem, musieliśmy odwołać wyjazd przekazując tą smutną wiadomość pozostałym uczciwym uczestnikom. Bywało i tak, że musieliśmy dokładać do wyjazdu z własnych kieszeni bo kilka osób nie pojawiło się. Niestety odnotowaliśmy również przypadki próby destabilizacji naszych działań poprzez celowe dokonanie rezerwacji bez jakiejkolwiek chęci uczestnictwa w wyjeździe. Są też osoby, które dokonują rezerwacji i dopiero kilka dni później podejmują decyzję czy chcą jechać czy nie.
Egzekwowanie postanowień regulaminu w części poświęconej płatności powinno wyjść zarówno Państwu jak i nam na dobre. Dzięki temu szybciej będziemy wiedzieli ile rzeczywiście osób jedzie, a co za tym idzie szybciej będziemy mogli zaprosić na wyjazd osoby z listy rezerwowej. Ponadto taka zmiana zmniejszy ryzyko odwołania wyjazdu w ostatniej chwili.
Najmocniej przepraszamy te osoby, na które zawsze mogliśmy i możemy liczyć, a z którymi współpraca układa się wzorowo.
W dalszym ciągu na wniosek osoby dokonującej rezerwacji możemy wyrazić zgodę na indywidualny termin płatności. Bez zmian pozostaje również kwestia indywidualnego podejścia do każdej odwołanej i już opłaconej rezerwacji.
Jesteśmy dumni, że mimo dość restrykcyjnych zasad zwrotu wpłat przy rezygnacji z wyjazdu opisanych w regulaminie, w 98% przypadków zwróciliśmy wpłaty w całości, a dla rezygnacji dokonanych na więcej niż 2 dni przed wyjazdem, zwróciliśmy praktycznie wszystkie bądź zaproponowaliśmy miejsca w innym wyjeździe.